תזונה-סטריפ

תזונה לפני ולאחר אימונים

כמו שהרכב שלנו זקוק לדלק בכדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב', כך גם גופנו זקוק לדלק על מנת שיוכל לבצע פעולות יומיומיות בכלל ופעילות ספורטיבית בפרט. הדלק אשר גופנו צורך הינו המזון. לתזונה נכונה יש חשיבות מכרעת בבניית גופנו, בהכנתו לפעילות גופנית ובבנייתו לאחריה.

נפרט בקצרה אודות תזונה לפני אימון, לאחר האימון ובמהלך האימון.

תזונה לפני אימון

אנשים רבים קמים בבוקר, מצחצחים שיניים, מתלבשים, נועלים נעליים ויוצאים לאימון מבלי שהכניסו שום רכיב מזון לגופם. לאכילה שלפני אימון, במיוחד לאחר שנת לילה אשר במהלכה הגוף בסוג של צום, לפני אימון יש לאכול משהו קליל אשר יכניס לגוף קלוריות שיהוו אנרגיה זמינה לביצוע פעילות גופנית.
במידה והאימון מבוצע בבוקר ואין יותר מדי זמן, אפשר לקחת פרי כגון תמרים או בננה, או אולי פרוסת לחם עם מעט דבש או סילאן. במידה והאימון מבוצע בשעות אחה"צ, הרי שכבר אכלנו במהלך היום חשוב מאוד לא לאכול ארוחות גדולות מדיי כשעה וחצי עד שעתיים לפני תחילת האימון, אך במידה ויש רעב קל לפני האימון, אפשר לאכול משהו קליל כדוגמת תמר, בננה, פרוסה עם דבש – אשר יהוו מקור יש חשיבות מאוד גדולה באיך גופנו יוכל לתפקד במהלך האימון. והגוף קיבל קלוריות אשר מהוות מקור אנרגיה לביצוע האימון אנרגיה זמינה לאימון.

תזונה לאחר האימון

בעוד שארוחה קלילה לפני אימון מהווה מקור אנרגיה זמינה, הארוחה שלאחר האימון מהווה בנייה וחידוש של מאגריי האנרגיה הקיימים בגוף, בונה את השרירים אשר התאמצו ו"נהרסו" במהלך האימון ומכינה את הגוף כבר לאימון הבא. לאחר אימון יש שעה שנקראת "שעת זהב" אשר היא הזמן הנכון לאחר אימון יש להקפיד לאכול ארוחה אשר מקיפה את כל אבות המזון שהם – פחמימות, חלבונים, שומנים ומינרלים. פחמימות יכולות להיות: פסטה, אורז, לחם מקמח מלא. חלבונים: יכולים להגיע מבשר, בייצים, דגים, קוטג'. שומנים בריאים: יכולים להגיע מטחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים. מינרלים יש להקפיד על היקפים נכונים וכמויות נכונות מכל קבוצת מזון: להמעיט בשומנים, להרבות בפחמימות מורכבות אשר מהוות את אב המזון שמספק את כמות האנרגיה הגדולה ביותר לגופנו במהלך פעילות גופנית. כמו כן יש לאכול חלבונים אשר מהווים את בניית השריר ש"נהרס" במהלך האימון.
זכרו להרבות והיעיל ביותר לאכול על מנת שהגוף יבנה את עצמו בצורה הטובה ביותר יגיעו לרוב מירקות. בשתיית מים ולשמור על מאזן נוזלים חיובי בגוף.

בתיאבון!

ליעוץ מקצועי ותיאום אימון אישי, פנו אלינו, צוות פרימיום פיטנס.