ירידה במשקל

 

ירידה במשקל הפך למושג שגור היום ברוב רבדי החברה

בניגוד לימים קדומים יותר במאות אחרות בהן גוף שמן היה נחשב לסקסי או למעמד גבוה יותר, כיום גוף רזה וחטוב הינו שאיפה של גברים ונשים כאחד. אך זו לא סתם עוד שאיפה שמסתכמת רק במראה רזה וסקסי, אלא יש בה גם אפקט של שמירה על גוף בריא – וזה גם מה שבאמת חשוב עבורנו.

ירידה במשקל הפך למושג שגור היום ברוב רבדי החברה שלנו. נשים, גברים ואפילו נערים ונערות מדברים על הרצון שלהם לרדת במשקל ולהיראות אחרת; אצל גברים אזוריי ההשמנה נמצאים בבטן, ואצל נשים ונערות אזורי ההשמנה הם האגן והירכיים.

מאות סוגי דיאטות ושיטות שונות הומצאו על מנת לרדת במשקל, אך עתה נדבר בקצרה על שלושה מרכיבים בסיסיים אשר יעזרו לנו לשמור על הגזרה ולהשיל מעלינו משקל עודף.

  1. שמירה על תפריט מאוזן ובריא: שמירה על תפריט מאוזן ובריא הכולל את כל אבות המזון, הינו מרכיב חשוב ביותר על מנת לרדת במשקל. יש להרבות באכילת מזון בריא כגון קטניות וירקות ולאזן את כמות צריכת הפחמימות והסוכרים אשר אנו מכניסים לגופנו. גם בצריכת הפחמימות יש לעשות סדר, עדיף להכניס לגופנו פחמימה מורכבת בריאה יותר מאשר פחמימה פשוטה אשר מתפרקת בקלות ולא מהווה אב מזון אשר תורם לבניית הגוף ו/או לתחושת השובע.
    כמו כן חשוב להימנע עד כמה שאפשר ממאכלים בעלי שומן רווי ושומן טרנס. חשוב מאוד לשמור על מאזן נוזלים חיובי בגוף.
  2.  הקפדה על שש ארוחות ביום: סיבה נוספת להשמנה אצל אנשים, היא אכילת שלוש ארוחות גדולות ביום (בוקר, צהריים וערב), או אפילו שתי ארוחות גדולות, ולפעמים רק אחת! כשאוכלים כמות של 1-3 ארוחות ביום, אנו מגדילים את כמות צריכת המזון שלנו בכל ארוחה מכיוון שהזמן בין ארוחה לארוחה הוא רב וכך הרעב גדול יותר. כתוצאה מכך עקב ארוחות גדולות נפח הקיבה שלנו גדל, מה שגורם לנו לצרוך יותר כמויות של מזון. הפיתרון הוא שש ארוחות קטנות יותר ביום או לאכול כל שלוש שעות: בוקר, טרום צהריים, צהריים, אחה"צ, ערב, ואולי עוד משהו קליל מאוד לפני השינה.
    החוכמה שבתזונה זו היא לאכול כל 3 שעות, אך בהיקפי כמויות הרבה יותר קטנות, דבר אשר גורם לנפח הקיבה שלנו להישאר מצומצם ולא לגדול. כתוצאה מכך התזונה שלנו תהיה מאוזנת יותר, ללא התקפי רעב הנובעים מהמרווח הגדול בין הארוחות.
  3. פעילות גופנית: ידוע לכל ששילוב פעילות גופנית ואימונים יחד עם תזונה נכונה, עוזר לרדת במשקל. הפעילות הגופנית בעצם מבצעת שריפת קלוריות, כלומר, השלת קלוריות עודפות והגברת תהליך המטבוליזם והירידה במשקל.
    בפעילות גופנית אנו מאזנים את כמות הקלוריות הנחוצה לגוף באמת על מנת להתקיים ולבנות את עצמו, נפטרים מקלוריות עודפות ותורמים לחיזוק וחיטוב הגוף.

הקפדה על שלושת המרכיבים הללו אשר פורטו על קצה המזלג, תתרום לנו לירידה במשקל.

ליעוץ מקצועי ותיאום אימון אישי, פנו אלינו, צוות פרימיום פיטנס.